גוגל לוטשת עיניים לעבר עתיד הגיימינג, אבל האם שירות הענן יצליח לעמוד בשורה אחת עם יריבות ענקיות כמו סוני ומייקרוסופט?

גוגל לוטשת עיניים לעבר עתיד הגיימינג, אבל האם שירות הענן יצליח לעמוד בשורה אחת עם יריבות ענקיות כמו סוני ומייקרוסופט?

גוגל נכנסת לעולם הגיימינג. האמת, שזה תמיד היה עניין של "מתי זה יקרה", ולא "אם זה יקרה". ייתכן בהחלט שהכניסה הזו של גוגל למשחקים מתרחשת ממש עכשיו. גוגל מתגרה במתחרותיה עם אמירות מסקרנות, וזה מגיע זמן קצר לאחר שהפטנט שלה לשלט משחק הוגש לאחרונה והפך לדבר ידוע בציבור. הכל טוב ויפה, אבל… למה שגוגל באמת תרצה להיכנס לעולם הגיימינג?

 

בעיקר מפני שמדובר בעוגה גדולה, ויש מקום לעוד חברות בתחום. סוני, מייקרוסופט ונינטנדו הן כרגע החברות הרציניות היחידות שחולקות את העוגה הזו שנקראת עולם הגיימינג. על פי המספרים של חברת המחקר Newzoo, תעשיית המשחקים צפויה לגדול בעתיד הקרוב ולהגיע לשווי של 180 מיליארד דולר עד שנת 2021. זה כולל משחקי PC וקונסולות משחקים.

 

עם זאת, יכול להיות שזהו הצעד הסופי של "Project Stream", שיגיע לשיאו כשירות משחקים על גבי ענן. שמענו לעתים קרובות על שירות סטרימינג המבוסס על מנוי נטפליקס, עם כל התכנים שאתם חולמים לצרוך. האמונה היא כי גוגל כבר בדקה את השירות בארה"ב עם חבורה של משתמשים נבחרים, ואף איפשרה להם לשחק במשחקים כמו Assassin's Creed Odyssey.

בסופו של דבר, הרעיון הוא שאנחנו פשוט נרים את השלט (ובוודאי שגוגל רוצה למכור לנו אחד כזה), נחבר אותו עם אחד המכשירים התואמים, ונתחיל מיד לשחק. זה בהחלט מביא אותנו לשאלה השנייה – האם יש חומרה בכל הדבר הזה? אם ישנה, לא יהיה קשה מדי להתייחס ברצינות לשמועות הרבות בנוגע ל"יטי", קונסולת המשחקים שסוף סוף אולי תהפוך למציאות. עם זאת, יהיה מעניין לראות כיצד גוגל תמתג את שירות המשחקים מבוסס הענן. האם תהיה זו אפליקציה פשוטה שנוכל להוריד מכל מכשיר אנדרואיד? אם כן, זה ייתן לגוגל גישה למאגר משתמשים הומוגני באופן מיידי. הוסיפו לכל זה את Android TV, ויש לכם את חוויית המשחק הגדולה ביותר זמינה עבורכם באופן מיידי.

 

עכשיו נשאלת השאלה אילו משחקים יהיו זמינים לסטרימינג. אם המבחנים בארה"ב הם משהו שיש לקחת אותו בחשבון, אז השירות אמור להיות מסוגל לעבוד עם פחות או יותר כל משחק שהוא, כולל אלה בעלי המפרט הגרפי הטוב והמורכב ביותר. אבל גוגל אינה מפתחת משחקים, והיא תצטרך להסתמך על המפתחים והמוציאים לאור שיספקו את המוצר שייחשב למשחק הדגל.

 

האם גוגל באמת מציעה כאן פוטנציאל טוב יותר מאשר זה הטמון במייקרוסופט, סוני, נינטנדו או אפילו נבידיה? בין אם כך או כך, היא לא תהנה מהעוגה הגדולה הזו לבדה. יש את PlayStation Now של סוני שעכשיו מספקת שירות סטרימינג למשחקים, עם יותר מ-700 מוצרים בספריה שלה. לנבידיה יש את שירות  GeForce Now עם כ-400 משחקים למשל, שפועל על Windows, MacOS ועל הקונסולה של החברה המיועדת לטלוויזיות, Nvidia Shield. אם כן, אפשר לראות בקלות כי התחרות רק נעשית קשה יותר.

 

בנוסף, כנראה שאמזון עובדת אף היא על שירות משחקים מבוסס ענן, ומייקרוסופט, לעומתה, מאשרת כי שירות ה-xCloud שלה למשחקים כבר נמצא בתהליך פיתוח. עוד מסתבר, כי החברה תוציא קונסולת משחק דומה ל- Xbox עם כונן דיסק אופטי בקיץ, מה שעשוי להפוך את חווית המשחקים למקוונת לחלוטין.

 

אחת השאלות המרכזיות בכל העניין הזה היא אם לאינטרנט שלנו יש רוחב פס מספיק עבור שירות משחקים מבוסס ענן, כזה שיהיה טוב דיו כדי שכל התוכניות הללו יצליחו להתגשם. בבדיקות שערכה גוגל, כחלק מ"Project Stream", המליצה החברה למשתמשים שיהיה להם קו אינטרנט של לפחות 25Mbps כדי שהשירות יעבוד היטב. זה במובנים רבים מעלה את פוטנציאל להוציא את תחום המובייל מהמשוואה – רשתות 3G ו-4G ברוב המדינות, כולל הודו, בבירור אינן חזקות מספיק בשביל שהשירות יעבוד בהן בצורה מיטבית.

 

גוגל זקוקה למקור הכנסות נוסף, הרבה מעבר לנקודות החזקות המסורתיות שלה, כמו מנוע החיפוש, מוצרי האנדרואיד והמוצרים המיועדים לארגונים. עולם הגיימינג זה משהו שאפשר לתאר אותו כפרי בשל התלוי על העץ ומוכן לאכילה. אם גוגל מוציאה את שירות המשחקים מבוסס הענן עכשיו, זה יכול במובנים רבים להיות יתרון עבורה להיות המובילה, גם כאשר מייקרוסופט ואמזון טרודות בהכנת המתקפה שלהן על מרחב עולם הגיימינג.

סגירת תפריט